Viktor & Rolf: O práci a o životě

17. srpna 2008 v 8:00 | oujés|nou| |  Celebs talk
Rozhovor se váže k výstavě panenek oblečených do nejznámějších kusů oblečení od Viktora a Rolfa, samozřejmě nejen k ní. Myslím, že každý, kdo chce navrhovat oblečení, nábytek a spol, by si ho měl přečíst.
Ve Viktora  &  Rolfa lidé obvykle vkládají velká očekávání… Co tedy můžeme čekat?
Rolf: Vybrané 'ikonické' kusy doprovodí miniaturní verze některých návrhů. Pětapadesát panenek velikosti dítěte bude oblečeno do ručně ušitých, přesně zmenšených modelů.
Ty panenky ale vypadají docela hrůzostrašně!
Rolf: No, vždyť to taky nejsou hračky pro děti! Jejich účesy a líčení napodobují konkrétní módní přehlídky.
Bylo obtížné vybrat klíčové práce?
Rolf: Čím víc času od kolekce uplynulo, tím snazší je vybrat modely, které její myšlenku vystihují. Vždycky se totiž pokoušíme něco říct. Prostřednictvím módy komunikujeme se světem.
Co tedy výstavou říkáte?
Rolf: I když jsou krásné šaty důležité, Viktor  &  Rolf se snaží o víc. Naše modely jsou jako herci v divadelní hře.
Viktor: Neexistuje krása bez obsahu. Oblečení musí vyprávět příběh.
Rolf: Móda se vyvíjí příliš rychle. To bylo i téma naší poslední přehlídky.
Který z vašich dosavadních návrhů podle vás zapůsobil nejvíc?
Rolf: Přehlídka, kde jsme modelku Maggie Rizer převlékli za matrjošku, byla důležitá, protože to už skoro ani nebyla móda - byla to performance.
Je pro vaši tvorbu důležitý humor?
Viktor:
Myslím, že jsme nejúspěšnější, když sledujeme několik aspektů současně. Humor je jedním z nich. Romantika a agrese jsou ty další.
Je těžké pracovat společně?
Viktor: Nikdy jsme to odděleně nezkoušeli. Nic jiného si neumíme představit.
Hádáte se někdy?
Viktor: Nikdy.
Rolf: Svým způsobem je naše práce cosi jako neustávající konverzace, která trvá už dvě desetiletí. V řadě manželství by se po tolika letech už nemluvilo.
Viktor: Každý z nás je závislý na svém blackberry a neustále si dopisujeme, dokonce i v noci, když jsme doma.
Jste si podobní?
Viktor: Každý z nás je jiný. Ale jakmile jsme se prvně setkali, hned jsme věděli, že máme něco společného. Má to co do činění se ctižádostí.
Odkud čerpáte inspiraci?
Rolf: Neinspiruje nás okolí, vždy je to něco uvnitř. Naše tvorba je spíš o nás. Takže je to spíš intuitivní proces?
Rolf: Na začátku je nápad, který rozvineme v koncept přehlídky. Až pak dojde na samotné návrhy.
Viktor: Všechno děláme pozpátku. Když jsme se rozhodli uvést vlastní parfém, název Flowerbomb jsme vymysleli dřív než samotnou vůni.
Rolf: Nebyli jsme schopni si ji představit, aniž bychom ji pojmenovali.
Viktor: A zrovna tak nejsme schopni navrhovat, nemáme-li příběh.
Rolf: Nedokážeme prostě jít do obchodu s vintage oblečením a vybrat si staré věci, které okopírujeme. Nebo se třeba inspirovat cestou do Indie.
Jak byste popsali své modely?
Rolf:
V zásadě chceme, aby lidi chápali, že děláme opravdové a krásné oblečení.
Viktor: Rádi odkazujeme na klasiku. Každý se může identifikovat s trenčkotem, černými minišaty nebo smokingem. Někomu to může připadat jako nuda, ale my v tom vidíme ikonické kusy perfektního šatníku.
Máte nějakou múzu?
Viktor: Na žádnou konkrétní ženu nemyslíme. Je to spíš někdo, kdo si stanovuje pravidla sám. Někdo, kdo se nebojí. Rolf: Skutečný originál.
Co děláte, když právě nepracujete?
Viktor: Pracujeme neustále.
Rolf: Nemáme žádné koníčky. Jsme workoholici.
Viktor: Každý z nás má psa. Ale krom toho… zkrátka pracujeme.
Jste spokojení s tím, kde teď jste?
Rolf: Ne. Jsme ambiciózní a chceme ještě dosáhnout spousty věcí.
Jakých?
Viktor: Je toho tolik! Jakmile máte pocit, že jste dosáhli nějakého cíle, horizont se posune, takže chcete víc.
Pracovali byste například pro některý z velkých módních domů?
Rolf: Nikdy neříkejte nikdy. Dosud jsme podobné nabídky odmítali. Chtěli jsme vybudovat vlastní značku, dokázat, že je možné zůstat umělecký a zároveň úspěšně fungovat jako byznys. Chceme další obchody a další parfémy.
(Elle)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama